tisdag 12 mars 2013

Pärlsocker och kalla vindar

Ännu en helg har förflutit - fort går det! Även denna helg fylldes av kalasande. I lördags var vi på barnens syssling Frejas dop. Jag har verkligen inget till övers för dop, jag ogillar det. Men stunden efteråt var trevlig och det var kul att se släktingarna! Och Freja är så söt!

I söndags hade vi barnkalas för Siri. Fyra kompisar var här och lekte, fikade och fiskade fiskdamm. Vi var sju vuxna som fikade, pratade och hade jättetrevligt!

Det är mars och jättekallt. I går var vi hos vännerna i skogen. Bara två mammor i h sex barn denna gång. I dag är vi hemma. En servicekille från Electrolux har varit här och bytt barnspärren på ugnen. Den gick sönder i söndags, jag ringde i går och felanmälde och redan i dag kom en kille och bytte. Det är god service! Dessutom gick det på garantin. Trevligt!

Vi var ute i kalla vinden förut. Barnen gillar att vara ute, men det blev kallt efter en stund. Nu tittar tjejerna på Backyardigans och Frank sover i vagnen. Jag har druckit kaffe och ska snart fundera över vad det blir till kvällsmat. Vegetariskt i dag!

1 kommentar:

  1. Kom med tips på vegmat! Jag behöver inspireras!

    Kram Maria

    SvaraRadera