onsdag 13 mars 2013

Ja, se det snöar!

Åh så kul! I går var det barmark på stora delar av tomten, i morse var det snö igen. Mycket snö. Tjejerna var överlyckliga och ville gå ut direkt efter frukost. Det fick de, men de fick inte sällskap av Frank och mig. Så, nä - jag tycker inte det är kul med snö i mitten av mars.

I dag har Axel och Nils varit här med sin mor. En trevlig heldag har spenderats inne. Mycket prat för oss mammor och massor av lek för barnen, en toppendag för alla sju!

På allmän begäran kommer nu ett vegetariskt recept: grytan jag bestämde att Rikard skulle laga i går. Receptet hittar du här: http://vegankocken.wordpress.com/2012/04/17/kikartsgryta-med-kokosmjolk/

Vi tog stora vita bönor i stället för kikärtor och krossade tomater i stället för färska. Det blev jättegott! Barnen gillade inte bönorna så mycket, men åt av det andra. Rikard kryddade ganska mycket mer än enligt receptet, och läste och följde kommentarerna. Nästa gång ska jag prova med linser istället för bönor.

Nu har vi kollat Sveriges mästerkock. Jag tror att det kommer stå mellan Jennie och Julien. Rikard tror att Carl kommer bli farlig. Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar