lördag 16 mars 2013

Arbetande hemmafru

Ibland händer saker fort! Jag visade intresse för att gå med i Spädbarnsfondens styrelse för en tid sedan och i måndags ringde kanslichefen och berättade att jag blev invald under lördagens årsmöte. Det känns verkligen jättekul och spännande. Framför allt känns det underbart att vara med och göra skillnad!

I onsdags mailade min chef och frågade om jag vill skriva några case studies under våren. Det vill jag givetvis, bland annat för att det är spännande att få aktivera "jobbhjärnan". Så i går jobbade jag fyra timmar, satt i vår kalla tvättstuga och läste och skrev. Det gick bra. Det kommer bara vara några timmar i veckan, det känns lagom.

I dag fyller min fina syster år, så vi har varit där och firat. Lunch och fika blev vi bjudna på, och barnen fick leka med sina kusiner. En lyckad dag för oss alla!

Jag ska strax gå och lägga mig. Är vansinnigt trött efter en natt med 3-4 timmars sömn. Nu hoppas jag på en mindre hostig natt. Kuddhöjande åtgärder vidtagna hos samtliga barn, så hoppet finns.

1 kommentar:

  1. Vad spännande!

    Så glad att du skriver om din vardag!

    Kramar

    SvaraRadera