söndag 18 januari 2015

Helg

I går skulle vi ha fått besök av familjen D, men deras Siri hade fått feber natten till lördagen. Vi tog då tillfället i akt att ha en lugn och skön dag tillsammans. De tre stora barnen gick ut på förmiddagen och Siri och Nora fick vi ropa in till lunchen. De har så roligt ute på gärdet där de hoppar på isen.

Dessvärre visade det sig lite senare på kvällen att Siri ätit is... Efter kvällsmaten (fetaostfyllda biffar med klyftpotatis och morotstzatziki) började hon känna sig krasslig och sen började hon kräkas. Stackars barn, vad hon kräktes! De tre mindre barnen gick och la sig, men Siri låg i soffan och hade ont i magen och kräktes. Lilla älskade barn.

Rikard sov inne hos de tre stora och jag sov ensam i vår stora säng ända till fyratiden då Sonja vaknade. Jag hämtade henne, hon tuttade, spjärnade och rev mig. Det är inte särskilt mysigt alls tyvärr. Ibland tuttar hon och somnar om, DET är mysigt!

I dag har Nora, Frank och jag varit ute en stund. Siri var med ett kort tag, men sen gick hon in och vilade. Jag hämtade ved och lyssnade på Noras och Franks härliga samtal när de lekte på ispölen på gärdet. Vi åt risgrynsgröt till lunch och sen gick Rikard ut med Frank och Sonja (som bara sov en halvtimma i dag, hur orkar hon?!). Siri och Nora spelade Mario Kart Wii och jag kände mig ganska sliten, så jag låg på mattan och vilade under tiden.

Fisk med ägg- och persiljesås blev det till middag. Vi var egentligen bortbjudna till fam F i kväll, men det funkade ju inte, tyvärr.

Rikard har gått till garaget, jag har gjort lite styrelsearbete för Spädbarnsfonden. Nästa helg har vi styrelsemöte, det ser jag fram emot!

Nu ska jag strax gå och lägga mig, jag känner mig så trött. I morgon jobbar Rikard såklart och barnen och jag får hitta på något mysigt tillsammans. (Resan till Örebro blev självklart framflyttad.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar