torsdag 1 januari 2015

Gott nytt år!

Gårdagens meny bestod av
Getostgratinerade rödbetsskivor med rostade solrosfrön
Svamp- och valnötsstek med potatisgratäng
Lingonparfait alt. choklad- och marängparfait

Dryck var apelsinjuice och bubbel. Ja, sodastream-bubbel alltså.
I morse vaknade vi av tö-väder och blåst. Tråk-väder alltså! Så Rikard tog med sig de tre stora barnen på bio och Sonja och jag stannade hemma. Jag tvättade, bytte lakan, gjorde lite styrelsejobb och unnade mig en stunds vila i soffan under tiden som Sonja sov. Efter mellis lekte vi med den nya snickarbänken och plötsligt släppte hon bänken och gick några steg mot mig.

Med en sån start på året så kan det ju bara bli ett toppenår! Jag känner lyckan sprudla i kroppen eftersom jag får dela även detta år med min underbara familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar