lördag 17 januari 2015

Fredagen

Natten till i går var Sonja vaken ett par timmar. När hon väl vaknat har hon så svårt att somna om. Jag blev både frustrerad och irriterad, för jag var så himla trött! Men vi somnade om tillslut och väcktes av Siri och Nora vid kvart i åtta. Vi skyndade inte utan tog en lugn mysstund i sängen. Sen gick vi upp och började med frukosten, och Frank vaknade vid 8.30. Ingen chans att hinna till dagis till samlingen vid 9 alltså. Jag ringde och meddelade. 

Sen gjorde vi oss klara och åkte iväg. Bilen betedde sig jättekonstigt! Den har varit lite konstig ibland tidigare, men nu var det verkligen något fel. Dessutom var det väldigt halt. Men vi kom till dagis och i stället för att åka och storhandla åkte Frank, Sonja och jag till verkstaden. 

En Passat fick vi till hyrbil... Nåja, det fick duga. Orken var ganska slut för oss alla tre, men jag behövde gå in till Telia-butiken för att låsa upp min mobil. Jag kan inte ha Telia här hemma för det är alldeles för dålig täckning! Nåja. Ganska lång kö var det och Sonja ville INTE vara i famnen mer. Vi hittade en tv på ikano-huset där Frost visades och Frank satte sig där. Som tur var såg jag honom från butiken, så han fick sitta där. Telefonen fick jag upplåst gratis (tusen tack!!!) och sen åkte vi till goda vännerna Ture, Elis och Malin. Där fick vi kaffe (välbehövligt!), god mat och trevligt sällskap. 

Strax efter mellis ringde de från verkstaden och sa att bilen var klar, så barnen och jag åkte in och bytte bil. Skönt att det gick såpass fort och att det inte blev så dyrt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar