fredag 1 januari 2016

Gott nytt år

Vi hade en väldigt trevlig eftermiddag, kväll och natt hos familjen Molander. Barnen lekte, vi pratade och alla badade. Vi åt god mat och drack god prosecco. Alla sov gott, och jag fick minst antal timmar. Somnade efter två och Sonja vaknade som vanligt vid 6.

Siri, Nora och Frank är kvar och leker medan vi andra tre är hemma och har sovit, vilat och tagit det lugnt. Druckit grönkålssmothie och kaffe med skummad sojamjölk. Ätit chokladtårta till lunch.

På juldagen skruvade vi isär Franks och Sonjas sängar och bar ut dom, samt skruvade isär Siris och Noras våningssäng och bar in den i Franks och Sonjas rum för montering. Det har gått jättebra för Frank och Sonja att sova i våningssäng. Och det har gått väldigt bra för Siri och Nora att sova hos Rikard och mig familjesängen. Det är så mysigt! Rikard och jag har tapetserat i Siris och Noras rum och i morgon kommer mormor och Birger hit och vi ska bygga färdigt loftsängen.  Ett lugnt jullov är för fegisar.

Diskmaskinen är trasig och jag hittar inte kvittot. Jag har letat överallt. Två gånger. Men jag hittar det inte någonstans. Tråkigt, eftersom det är fem års garanti och diskmaskinen bara är lite drygt fyra år. Ett tips till er läsare är: Köp inte Husqvarna. Köp INTE Husqvarna uniq-serie. Den är lite dyrare men inte alls bra. Diskmaskinen har gått sönder två gånger på fyra år - första gången efter tre år. Ugnens inbyggda termometer funkar bristfälligt. Servicekillen som var här och reparerade diskmaskinen förra året kollade på termometern och bytte ut några delar. Men den funkar fortfarande inte. Frysen är inte självavfrostande, det är väl inte Husqvarnas fel, men säljaren sa att den skulle vara det. Och frysen bygger MYCKET is. Jag frostade av den häromdagen och det tog tre timmar. Induktionshällen är bred men inte zonerna som man ställer kastrullerna på. Kort sagt - vi är besvikna.

Nu vill Sonja att jag läser för henne,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar