onsdag 27 januari 2016

Ett lugn

Åh så skönt det var att skriva av sig. Sen dess har jag lugnat ner mig och situationen hemma har blivit lugnare. Skönt!

Jag har också plockat bort en stor kasse böcker för barnen har så många att de inte ser böckerna för alla böcker. Och sen dess har de börjat läsa mer och be mig läsa för dom. Så mysigt!

Vi har lite förkylning här hemma nu. Hosta, snor, halsont och konstiga magar. Vi stannar hemma och håller smittan för oss själva. Utom Rikard, som såklart är på jobbet.

Siri har studiedagar både torsdag och fredag och på söndag kommer Noel och Vanja hit och sover över för de har studiedag på måndag. Så himla mysigt! Och vi andra får ett lite lov såhär i januari. Det kan behövas.

Snön har smält bort nu och det har blivit en stor pöl på gärdet, till barnens stora förtjusning! Vi var där och plaskade och samlade hjortbajs förut. Barnen fick vatten i stövlarna men var glada ändå.

Nu kollar de på film och jag fick en lugn stund innan middagsbestyren börjar. Till kvällsmat ska vi äta rotmos och sojakorv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar