lördag 22 februari 2014

Kan själv

I dag beställde jag ekologiskt sheasmör, några ekologiska eteriska oljor och ekologisk jojoba. Sedan en tid har jag mer och mer intresserat mig för att fasa ut alla gifter i hemmet. Blöjbarnens rumpor tvättar vi med vatten och kokosolja, som deo har jag gjort en blandning av kokosolja, stärkelse, bikarbonat och eterisk olja. 

Och vi äter uteslutande ekologisk mat numera. Visst finns det kvar o-ekologiskt här hemma, jag vill inte slänga varken mat eller andra saker, det är varken bra för miljön (konsumtionssamhället) eller plånboken. 

Så jag bakar och fixar, Rikard har gjort färskost och härom dagen gjorde jag snacks på kikärtor. De blev inte så värst goda, men helt klart något att pilla i sig när man blir sugen... Och mycket nyttigare än en massa socker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar