onsdag 16 juli 2014

Vikt

Det är lätt att tänka att två kg inte är så mycket. Ett par kilo hit eller dit, liksom...

Men det är ungefär så mycket jag har kvar tills jag når samma vikt som när jag blev gravid. Jag har varit för trött för att inte stå emot alla ursäkter till att inte kämpa mig ner de där sista två kilogrammen. Men nu är det slut på det. Nu ska jag gå ner det där sista så jag når min vikt 65,0.

Jag är inte tjock, jag "behöver" inte gå ner. Det vet jag. Till mina 178 cm skulle det gå bra att väga dryga 67. Men jag har burit och fött fem barn. Om jag låtit två kg kvitta efter varje graviditet hade jag kanske vägt runt 75 nu. Så jo - varje kilo räknas.

För att nå vikten ska jag i första hand göra två saker:
1. Somna senast kl 22 minst 5 kvällar i veckan. (I alla fall så länge Sonja vaknar tidigt)
2. Äta mindre portioner.

Jag tänker äta glass, rabarberpaj och pizza. Jag kan inte ha förbud, för då känner jag att livet blir fattigt. Jag njuter gärna en bit mörk choklad med en kopp kaffe. Men jag njuter ju inte mer av 5-6 bitar. Och detsamma gäller mat. Att njuta av en lagom portion i stället för att äta väldigt mycket.

Startvikten i måndags morse var 67,6 och mitt mål är att väga 65,0 den sista augusti (det är en söndag). Jag ska uppdatera varje måndag hur det går och vad jag gjort under veckan för att nå min gamla vikt.

Startvikt: 67,6 kg
Viktförändring: -
Kvar till målvikt: 2,6 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar