torsdag 21 februari 2013

AW, natthandling och sol

I går var jag på after work med mina äldsta vänner. Riktigt trevligt hade vi, satt i soffan på BK och njöt av den sprakande braskaminen och framför allt av varandras sällskap.

Jag lämnade vännerna vid nio och åkte till Ica Maxi. Speedhandlade och var en av de sista kunderna ut. 1100 landade notan på denna gång, blöjor, hushållspapper och några andra dyra saker behövde inhandlas. Men jag är väldigt nöjd att vi handlat mat för så lite pengar den senaste månaden och ändå ätit så god och nyttig mat.

Jag kom hem strax efter halv elva och sen var det bara att plocka in i skåp och skafferi. Försökte sen somna och jobbade på riktigt länge. Kass! Klockan var nära ett innan jag kom till ro. Någon gång därefter smög Siri in och la sig hos mig. Mysigt!

I dag har barnens fina mormor varit här. Vi hade en helmysig dag tillsammans. När hon åkte hem passade vi på att gå ut i solen. Så himla härligt! Sol i snö är välbehövligt, passa på att tanka d-vitamin!

När Frank vaknade åkte vi till K-rauta och handlade en toastol, för vi ska renovera vår tvättstuga och lilla toalett. 995 kr i stället för 1795 för en ifö. Bara att passa på! Förra veckan köpte vi en Grohe-blandare till handfat för 445 kr, den kostar vanligen 995. Känns bra att göra klipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar