lördag 25 augusti 2012

Film: Horrible bosses (2011)

Vi har sett några filmer denna regniga sommar, och "Horrible bosses" var en av dem. Lite rolig, lite patetisk och ganska fånig är den. Ganska sevärd om man inte ha för höga förväntningar, vilket jag tyvärr hade.

Den handlar om tre killar som av tre olika anledningar inte alls gillar sina chefer - och det är befogat. Men så kommer de på den usla idén att ha ihjäl sina chefer... Det blir ganska ofta dratta-på-ändan-humor och jag har svårt för alla förvecklingar. Men vissa saker är löjligt roliga, om man inte är en pretentiös finkultur-älskare. Och det är inte jag.

Det är kul att se Jennifer Aniston som någon annan än Rachel Green, jag tycker att hon gör bra ifrån sig. Kevin Spacey är en favorit, och han presterar bra tycker jag. Ett riktigt prakt-svin spelar han.

Filmen får betyget 3/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar