torsdag 10 juni 2010

Nu

I dag har jag hämtat syskonvagnen, den står nu i Kottens rum. I tisdags köpte vi en ny säng till Siri och den har hon sovit i två nätter - det funkar hur bra som helst! Det är en vit fin spjälsäng med en långsida som går att ta bort när Siri är mogen.

Den andra spjälsängen, den som Nils aldrig sov i, men som Siri har sovit i drygt ett år står nu bredvid vår. Igen. För tredje året i rad.

Det är så många tankar och känslor som far runt såhär i graviditetens slutskede. När jag hämtade vagnen i dag sa tjejen i kassan att man får lämna tillbaka vagnen och får alla pengar tillbaka om något händer vid förlossningen. Hon sa det försiktigt - mycket försiktigt, hon nästan viskade fram orden. Jag sa att det är bra att veta, för vad som helst kan hända.

Hur som helst. Nu finns alla saker hemma. Sängen står på plats, botten är höjd och madrassen ligger i. Sängkläderna är tvättade och jag ska nog stryka dem en dag, för att upprätthålla traditionen. (Vi väntar med att bädda, det är ju bara onödigt att den ska samla damm.) Vagnen är som sagt hämtad och babyskyddet står framme så Siri får vänja sig vid alla bebissaker.

Jag har förvärkar. Magen har varit riktigt hård de senaste dagarna, livmodern jobbar och förbereder sig. Övar inför det som komma skall. Om lite mindre än en månad är det dags. Älskade Kotten. Älskade Siri. Älskade Nils.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar