lördag 5 april 2014

Dokumentera

Åh, om jag ändå kunde bli bättre på att ta kort på, och skriva om odlingarna! Jag har i alla fall fixat varmbäddar i växthuset nu. Fem bäddar av pallkragar, varav tre med hästbajs. Än har de inte börjat brinna och avger därför inte någon värme. Min förhoppning är att de ska bli varma inom någon vecka så jag kan 
1) Sätta ut de små plantorna
2) Testa att odla lite morötter redan nu

Rikard har grävt och kört med nordgränsen i vårt nya friland. I dag köpte jag fler fröer, bland annat ärtor, brytbönor rödbetor och sallad. Dessutom köpte jag jord på Coop - 5 st 40-literssäckar med ekologisk plabntjord för 139 kr. Jag köpte 10. I pallarna i växthuset vattnade jag också med vår alldeles egna hönsgödsel. 

Det var en ljummen kväll i kväll. Ca 8 grader ute och 15 i växthuset. Det är njutbart att vara där, både med och utan barnen. 

I dag var det storstädning på Siris dagis, Rikard fick städa även denna gång och jag var hemma med barnen. Först innelek med tågbanan och lite bokläsning (barnen lånade "Min fösta bok om Ernst Billgren" på bokbussen. Riktigt konstigt. Och en konstig bok. (No pun intended)) I dag har vi också varit i Emmalund hos mormor och Birger. I morgon är det bollek och sen ska vi träffa Axel och Nils. Det har vi inte gjort än i år...

Nåja. Denna lördag är snart slut. Rikard och jag började se på film, men nu spelar Rikard ps3 och jag har gått och lagt mig bredvid världens vackraste lilla tjej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar