fredag 1 november 2013

Uppdatering från en trött

Jag älskar att skriva! Jag älskar att läsa! Jag skriver sällan. Jag läser nästan bara bloggar och barnböcker.

Men nu skriver jag! Jag är trött, det tar på krafterna att vara gravid. Det är ju ständigt fullt upp med barnen och hemmet. Jag orkar det såklart, men i kombination med att vara gravid så orkar jag inte allt annat - därför får skrivande och eget nöjesläsande ofta stå tillbaka.

I dag är det fredag och jag har alla barnen hemma. Så härligt! Vi har haft morgonmys i sängen. (Sängen som numera står i vardagsrummet eftersom Rikards och mitt sovrum fått nya fönster och tilläggsisolerats. Nu återstår nytt golv och tapetsering och målning. Med lite tur hinner Rikard det i helgen så vi kan reclaima vårt sovrum.) Sen åt vi frukost, lekte och gick ut. Nu har jag hängt tvätt och barnen leker tillsammans i Franks rum.

I eftermiddag kommer bokbussen. Vi missade den förra gången (den kommer en gång i månaden) så i dag ska vi komma iväg!

Nästa vecka ska jag på välbehövlig synundersökning och utprovning av linser. Detta kommer att vara gratis för mig eftersom jag blivit utvald som testpilot av Smartson att prova linser från CooperVision MyDay. Jag återkommer med åsikter och tankar kring linserna. #smartsonmyday #coopervision #myday

För ungefär ett år sedan började vi köpa mer ekologiska varor samt plastbanta. Det går bättre och bättre! I början var det svårt att acceptera att det mesta ekologiskt är så mycket dyrare, men ju mer jag läser om besprutning så är valet lättare. Vi har dessutom börjat äta väldigt mycket mer vegetariskt än tidigare. Nu lagar jag kött/fisk/kyckling 1-2 dagar i veckan, tidigare var förhållandet omvänt. Och ju mer vegetariskt jag lagar, desto lättare är det att få till smakerna och således blir det godare!

Magen växer och bebisen verkar må bra. Livmodertappen håller sig sluten och vi är i vecka 27+. Jag har gott hopp att det blir en 2014-bebis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar