fredag 22 november 2013

Fredag

I går var barnen och jag på Ikea. Träffade på goda vänner och lunchade med dom. Lekte, köpte omslagspapper och kollade på julsaker. Sen var vi trötta alla fyra. Det var snöblandat regn och vi hade innemys resten av dagen. 

I dag tog Rikard stora bilen till verkstan. En lampa på instrumentpanelen lyste så barnen och jag var inne för ett par veckor sedan och bokade tid för denna felsökning. Reparation om en vecka. 

I dag har vi alltså varit hemma och haft jättemysigt tillsammans! På förmiddagen lekte vi inne en stund och sen gick vi ut i det gråa vädret. Ganska gnälligt var det emellanåt, jag blev också gnällig ibland. Sen gick vi in och åt lunch och Frank hjälpte mig att sätta åkpåsen på vagnen. Sen sov han gott ute!

Jag skickade sms till barnens farmor och undrade om barnen fick rida. Det gick bra, så vi klädde på oss och tog bilen ner till stallet (jag har lite för stort tryck nedåt för att våga gå så mycket och eventuellt bära barn). Men barnen ville hellre köra hästen, så farmor och Sofia hjälpte dem med det. 

Sen åkte Frank och jag hem och lagade mat. Fläskfilé med hasselbackspotatis. Det var länge sen och blev jättegott!

När barnen lagt sig kollade Rikard och jag på "På spåret" när Kjell och hans kompis vann över paret Guillou. Kul!

Inte så spännande inlägg kanske, men så såg livet ut dessa dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar