tisdag 24 september 2013

Ikea

Efter att vi i dag hämtat Siri i en regnig skog åkte vi på spontantrip till Ikea. Siri var sugen på att fika på chokladboll, sa hon och vi behövde köpa nya trosor till barnen. 

Så vi började med korv och pizza nere på Ikea, följt av nya trosor och kalsonger i ekologisk bomull från Lindex och sen traskade vi genom Ikea, lekte och åkte rutschkana och fikade på chokladbollar, skumbollar, muffins och cookies. Jag kan tyvärr inte sluta tänka på vilka tillsatser som finns i det jag ger barnen och vad bebisen i magen får i sig. Tur att vi oftast äter hemlagat och hembakat, då har jag i alla fall lite bättre koll. 

När vi kom hem sken solen och barnen stannade ute och lekte. Jag gick in och lagade rödbetsgryta med ärtpesto. Det lät tyvärr godare än det var. 

Nu ligger jag med världens finaste Frank på armen. Han andas tungt och skrattar till ibland i sömnen. Det är njutning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar