torsdag 13 juni 2013

Lugnt

Jodå, vi lever och mår bra. Mitt växthus kom förra veckan, och det passade ju bra med långhelg då! I torsdags var svärfar här och hjälpte till med grunden. Sen åkte Rikard, barnen och jag till Valla med mormor för nationaldagsfirande. Det var jättevarmt och mycket folk. Kul!

I fredags byggde Rikard och jag ihop hela stommen till växthuset och i söndags var svärfar här och hjälpte till med taket och började med kanalplasten. Svärmor och svägerskan var också här och lekte med barnen. Rikard skötte markservicen med bravur! Crêpes till lunch och jordgubbspaj till eftermiddagsfika. 

I måndags satte jag klart kanalplasten och i går förankrade Rikard huset i lecablocken. I måndags fick alla plantor flytta ut i växthuset också. Så kul!

I dag har barnen och jag varit på Droppen, det var länge sen sist! Men det har ju varit så fint väder - bara öppna dörren och LEKA! Men i dag regnade det och Droppen lockade. Jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar