lördag 16 oktober 2010

En liten stund med mig och mina varumärken

Alldeles nyss stod jag i duschen och funderade lite över varumärken - vilka man dagligen kommer i kontakt med och som man valt (eller fått) av en eller annan anledning. Här kommer ett litet urval från mig:

Jag borstar tänderna med Oral-B Triumph (present från svärföräldrarna). Märke och sort på tandkrämen kan variera, men just nu är det Sensodyne med mintsmak (fick den under en kampanj hos Buzzador för en tid sedan). Innan tandborstningen använde jag Jordan Miracle tandtråd och tungskrapan Dentaid Halita. Efteråt sköljer jag med Flux. Jag smörjade in min peelade kropp (peeling från IKEA) med Miniderm (som vi smörjer barnen med - exklusivt så det förslår!) och ansiktet fick smaka Nivea Visage Aquapower. (Tidigare använde jag Biotherms Aquasource, men med den något begränsande föräldrapengen har jag fått välja om.)

Nu sitter jag vid brasan (en braskamin från Contura, årsmodell -78) insvept i en morgonrock (från Åhléns) och skriver (på min MacBook Pro) i en brun tygsoffa (köpt på Rum Interiör) medan fötterna vilar på en röd matta (från Nordik).

Nu ska jag smyga in i min äldsta dotters rum och titta på henne där hon ligger i sin vita spjälsäng (från IKEA) och sen kika på den yngsta dottern (i sin vita spjälsäng från Brio). Sen ska jag krypa ner i min säng (från Nordik med madrasser och täcken från IKEA och kuddar från Hemtex, lakan från IKEA) med min make (från Linköping).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar