torsdag 13 december 2007

Jag önskar mig en stilla natt.

Jag har skrivit det förr, men det tål tydligen att upprepas. Mitt huvud är för stort! Jag vill inte ha plats för så här många tankar. Jag vill leva efter de tre gyllene F:en. Så mycket skit som händer omkring oss, så mycket som man står maktlös inför. Dårar springer lösa. Dårar dödar. Familjefäder försvinner. Och nu är det jul. Det kommer ingen tomte till den familjen i år. Att jag gråter hjälper ingen.

I dag är det lucia. För ett år sen hände all skit i min lilla värld. Inga tårar i världen kan ge mig tillbaka det jag förlorade, ändå sitter jag här och gråter. Gråter, men tänker på de tre gyllene F:en.

Lyssnar på min favorit-jullåt och känner att jag hört den alldeles för lite det här året. Om drygt en vecka hugger vi julgran, men nu måste jag jobba. De tre gyllene F:en!!!


__________________________________________________
Vad de tre gyllene F:en betyder?
Fokus För Fan

1 kommentar:

  1. i allt det som är förjävligt finns något stort. året som kommer blir stort. störst!

    SvaraRadera