onsdag 25 november 2015

Allt är perfekt

I dag åt jag två kokta ägg med en rejäl klick räksallad på. Fastän jag är vegetarian och handlar allt ekologiskt.

Jag suckade åt Sonja när hon inte ville somna nu efter lunch, eftersom jag vet att hon är trött. Hon somnade nämligen 20.30 i går och vaknade 5.30 i dag.

Nora och Frank tittar på TV nu, fastän jag inte gillar att de tittar på TV. När Siri kommer hem ska de få fortsätta en stund till eftersom det är tråk-väder ute och jag är för trött just nu.

I går skrek jag åt Frank när han slog Nora. De första två gångerna sa jag till på ett bra sätt, tredje gången röt jag i och fjärde gången skrek jag.

I morse var jag otroligt småaktig när barnen inte åt sin frukost.

Detta inlägg skriver jag efter att ha pratat med en annan mamma om mina bilder på Instagram (@luftslott). Om att jag är en supermorsa som gör en massa bra med mina barn. Och visst är det så! Jag är världens bästa mamma till mina barn. Men jag gör fel också. Jag gör saker som är mot mina principer och saker jag inte alltid vill stå för. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar