fredag 9 mars 2012

Mitt liv som hemmafru

Dag 1 (i går)
Det var tur att brödet inte blev perfekt, för då skulle det nästan blivit lite F Ö R bra.

Dag 2 (i dag)
Har det så bra. Så jävla bra. F Ö R bra. Och det är vi värda, barnen och jag!

Nu är alltså vardagslivet igång, en ny typ av vardagsliv. Rikard har börjat jobba - en vecka senare än planerat - och jag är hemma med barnen. I går läste vi böcker, målade med vattenfärg, tvättade och hängde tvätt, ritade, körde med bilar, inhalerade Frank, bakade bröd, tittade på "Mamma Mu och Kråkan" och myste en massa. Gårdagens bonus var att Frank började med napp!

I dag har vi hittills inhalerat Frank, kokat sylt, pysslat, tittat på "Nalle Puh", torkat snor och bytt bajsblöjor. Dessutom har Siri och jag städat badrummet. Om en stund ska jag väcka Nora och vi alla ska trotsa kylan och ge oss ut till bokbussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar