torsdag 25 november 2010

Film: Inglourious Basterds (2009)

Quentin Tarantino har regisserat "Inglourious Basterds" och det är en hel drös med duktiga och kända skådespelare som spelar i filmen, bl.a. Brad Pitt, Samuel L. Jackson och Mike Myers.

Filmen utspelar sig under andra världskriget. En grupp amerikanska soldater (som är judar) beslutar sig för att ge igen på tyska soldater (nazister) men även att störta Hitler och hans närmsta män. Även en tjej som fick sin familj dödad av nazister smider sådana planer...

Jag gillar den här filmen. Den är blodig och våldsam. Den är ondskefull och grym, och framför allt så gillar jag hur den slutar. Vet man att det är en Tarantino-film innan man slår ner sin delikata rumpa i tv-soffan så vet man lite vad man kan förvänta. Jag kan verkligen rekommendera denna film.

Det var dock två saker som gjorde mig lite besviken:
1) Brad Pitt. Jag tycker inte att han levererar något vidare i denna film.
2) Karaktären Hitler. Kanske var det meningen att han skulle vara så här i just den här filmen, men jag tycker att det var lite sådär.

Seså - gå och hyr den!

Betyg: ooooo av ooooo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar