tisdag 26 oktober 2010

Libero, ICA och Nespresso. Och lite till.

Jag ammar min yngsta dotter Nora, som är tre och en halv månad. I den stillsamma och fullkomligt oglamorösa jakten på att spara några kronor under tiden med föräldrapeng köpte jag (eller snarare maken, det är han som står för mathandling) ICAs amningskupor eftersom de är lite billigare än Liberos. Men NEJ! säger jag bara. De är helt värdelösa, så även om de var gratis skulle jag inte vilja ha dem. De suger upp mjölkdroppar och sprider vidare till tröjan utanpå. Varken snyggt, fräscht eller särskilt behändigt. Synd, för i övrigt tycker jag att ICA håller hög kvalité på sina egna varor.

Detta kom jag att tänka på nu, när jag just ammat lilltösen, lagt henne i sängen, stoppat amningskupan (från Libero) på plats i amnings-BH:n (från H&M - väldigt prisvärd, och alldeles utmärkt att man kan tumla den) och dricker en latte (gjord från en Nespressomaskin). Vardagslyx!

För övrigt vill jag berätta att jag längtar efter en ny micro (den vi har är 10 år gammal och är väldigt ojämn i sin kapacitet, märke Moulinex optimo duo) och en ny spis (den är också ca 10 år och långsam, speciellt ugnen, märke Husqvarna). Fast jag de är ju snudd på nya när man jämför med kyl och frys som är drygt 30 år gamla (av sorten ElektroHelios). Så... Jag längtar efter ett nytt kök! Fortsätt läsa bloggen så kommer du under nästa år få se ett nytt kök växa fram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar