söndag 10 februari 2008

I går hade vi premiär i det Lagerbergska hemmet. Vi såg vår allra första deltävling i melodifestivalen! För er som inte såg melodifestivalen (fast jag vet att ALLA gör det, ALLA utom jag och min man i vanliga fall) så ska jag här berätta om de olika bidragen.

  1. E-Type & the Poodles med låten Line of fire. En låt som inte fastnade, nån form av hårdrocksvariant men utan schvung. Men med utseenden som gäckade min nattsömn. Övervuxna karlar i långt hår. Gick vidare till andra chansen i Kiruna.
  2. Face-84 med låten Alla gamla X. Åh fy fan. Tjejen som sjöng hade en fin röst, men shit så mesig! Och texten... "Jag vill ha mina X i en hönsnätsbur på vinden så jag kan ta ner dom ibland och slå dom på kinden". Underbart. Konstigt att den inte gick vidare.
  3. Velvet med låten Déjà vu. En okej discolåt. Tjejen kan sjunga, men rösten passar inte alls till låten. Inget schvung. Och vad synd att hennes bröst inte ramlade ur. Då hade jag röstat på henne!
  4. Brandur med låten Lullaby. Söt pojke som sjöng nödrimmen fint. "I sing a lullaby nånting med butterfly och why do we say goodbye". Nåväl, lite av texten fastnade i min lilla hjärna.
  5. Michael Michailoff med låten That's love. Hörde på radion innan att den skulle låta lite som Robbie Williams. Hörde också innan att han skulle vara Andreas Johnsson-kopia. Jag måste nog putsa mina linser. Andreas är ju snygg... Hur som helst, när de spelade låtarna en snabbis så man kunde ringa in och rösta ett tag till så trodde jag att jag hört just den här låten innan. Innan gårdagskvällen alltså. Igenkänningsfaktor med andra ord, men jag har i dag ingen aning om hur den går.
  6. Amy Diamond med låten Thank you. Är det inte gulligt med femtonåringar som lidelsefullt sjunger att de är "better off alone"?! Amy är en riktigt bra artist, men ljudteknikern borde få sparken. Inte bara hennes bidrag lät konstigt, rösten var på för hög volym i förhållande till musiken, men det lät inte bra, den försvann ändå på nåt sätt. Den här låten kan ha chans i Eurovision. Men den fick inte min röst. Gick till finalen i Globen.
  7. Suzzie Tapper med låten Visst finns mirakel. Ja, jag håller med dig, Suzzie. Mirakel finns och de sker emellanåt. Din röst är härligt djup och dina blanka ögon kändes ärliga. Men nej, låten är inget schvung i. Gick vidare till andra chansen i Kiruna.
  8. Christer Sjögren med låten I love Europe. Haha! Christer Sjögren och jag gör debut i samma delfinal. Denna och Amys låt är de enda jag kan tralla på såhär dagen efter. Gick till final i Globen.

Dagen efter. Bakfylleångorna borde ligga tunga över vårt hem denna gråmulna söndagsförmiddag. Men vi är pigga, vakna och håller på med söndagssysslor såsom att måla taklister, baka bröd, dammsuga och tvätta. Plus att jag har en bulle i ugnen.

Undrar om vi startade en ny trend i går kväll, jag och min man. Kommer vi att sitta framför tv:n varje lördag nu ända till mars? Och kommer jag fortsätta att rösta? Kommer jag kunna rösta på samma låt i finalen och i så fall, kommer jag göra det? Kommer jag avslöja vilken låt jag röstade på? Spännande fortsättning följer.

2 kommentarer:

  1. Christer Sjögren borde få utegångsförbud från Globen. Det här håller inte! Vad hände med Michael Michailoff? Och Färöarn Brandur? De var ju bra. Det andra var mest skräp. Okej Suzzie funkade ju, men har inte en chans i stora världen - i Serbien.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer ihåg att jag åt middag och drack rom i trevligt sällskap. Men det var också det enda som fastnade...

    SvaraRadera