fredag 23 maj 2014

En sockerfri vecka

Det blir lätt en liten chokladbit på kvällen. Eller några bitar Turkisk Peppar. Eller ett par gelehjärtan, bara några. Och så blir det fredag och lördag och då räcker inte ett par bitar... Socker-baksmälla dagen efter och ett större begär. Baka kladdkaka. Muffins. Ta en bulle. 

Jag fick nog i söndags och bakade sockerfria chokladbollar. Så jäkla goda! Alla i familjen gillade dom, som tur är. Och jag bestämde mig också för att ha sockerfritt i veckorna och sen äta med måtta på helgen. 

Om jag varit hungrig eller sugen på kvällarna har jag ätit ett ägg eller en riskaka. Och i kväll var jag inte ens sugen på något sött. Så Rikard och jag har ätit lite smaskig Brie och rostade gula ärtor (som jag fixade härom kvällen). Jättegott, och vi kommer inte att vara socker-bakis i morgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar