onsdag 16 februari 2011

Människor på resa

Jag orkar inte riktigt. Jag läser på rubriknivå, tar in lite perifert, men orkar inte riktigt. Människor är elaka, människor mår dåligt. Människor revolterar. Människor gör skillnad och jag orkar inte bry mig.

Jag hör att vissa planerar, sparar pengar och semester, fixar och förbereder för sitt livs resa. Hela världen ska de se och uppleva. Hela världen ska de ta in. Sitt livs resa.

Jag har barn. Tre underbara, vackra barn. Två av dem har jag förmånen att få uppleva. Två av dem har jag möjligheten att få umgås med.

För en tid sedan planerade Rikard och jag vår resa. Vi ska vara hemma med våra barn. Länge. Vi räknade dagar och pengar och vi kommer vara hemma med våra barn. Länge! Vårt livs resa. Mitt livs resa. Den pågår nu. Här och nu och jag är medresenär. Jag är delaktig. Och jag har världens bästa ressällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar