tisdag 5 februari 2013

Slut

Total avsaknad av djupsömn denna natt för mig. Siri hostade så hon kräktes vid strax innan 23 i går, och jag hade ju inte somnat innan såklart. Eftersom Nora och Siri (ofta) sover i samma säng, så stördes Nora av hostattacken. Som tur var hann jag lyfta ner Nora till sin säng innan kräkningarna började. Men Rikard blev nerspydd.

Duscha och somna om i vår säng. Jorå, de andra somnade. Jag låg och lyssnade efter misstänkta host-kräknings-ljud. Dessutom var jag säker på att Frank förr eller senare skulle vakna och inte vilja ligga själv, det vill han aldrig när han är sjuk.

Klockan blev 2.30 innan Frank ropade, men jag hade inte somnat än då... Jag tog med honom och la oss i Noras säng. Jag var ju riktigt trött såklart och reflekterade inte direkt över att han var jättesnorig och jättevarm. Så vi fick gå upp och torka snor och hämta vatten. Sen låg Frank som ett element på/bredvid/på/bredvid mig. Han sov nog skapligt, men jag sov inte alls. Andades han inte lite väl häftigt? Till slut hämtade jag min mobiltelefon och räknade hans andetag under en minut. Det var inte så farligt som jag trodde där i min sömnlöshets-stress.

Men inte somnade jag för det.

Slumrade lite efter 5-tiden och fick gå upp 6.30. Känner mig snurrig och trött... Rikard är lite krasslig i dag så han jobbar hemifrån. Jag gick därför och la mig en stund där på morgonen, men somnade ändå inte.

Kaffe. Mm, nu blir det kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar