måndag 4 februari 2013

Födelsedag och snor

I lördags fyllde barnens farmor år, men Siri var sjuk så hon och jag var hemma (jag hostade ganska mycket). Nora, Frank och Rikard var dock och firade henne. I söndags var jag sjuk och natten till i dag hade Nora och Frank jättehög feber.

Nu sover Frank och tjejerna kollar på "Fem myror...". Jag dricker sjuka mängder kaffe och snorar. Förut pratade vi med farmor som kände av i luftrören - precis som det började på mig. Hoppas hon klarar sig!

I morgon skulle vi på träff på öppna förskolan med bara hemmaföräldrar, men vi åker inte dit såklart, utan blir hemma och kurerar oss vidare. Hoppas vi orkar gå ut i morgon, för i dag stannar vi inne. Jag orkar inte klä på alla och gå ut i snön. Det är lättare med solsken som det var i helgen!

Helgen som var spenderades mycket ute, trots sjukor. Det var ju underbart väder! 9 minusgrader i går morse, sen ett par plusgrader när solen började värma. Det blir sannolikt vår i år med alltså!

Inget roligt inlägg i dag, men det är heller inte så kul att vara sjuka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar